lördag 30 oktober 2010

En bit på vägen

Idag var jag och simmade på en liten simhall i närheten där jag bor. När jag tvättade mina händer på toaletten upptäckte jag till min glädje att tvålen var parfymfri. Äntligen ett steg i rätt riktning för tillgängligheten, tänkte jag.

Dock blev jag inte lika glatt överraskad då jag upptäckte att tvålen i duscharna var med parfym. Själv klarar jag av milda dofter, men jag vet att det är många andra som inte tål parfymdofter över huvud taget.

Nästa gång jag går på simmet tänker jag fråga personalen varför inte all tvål är parfymfri. Fram tills dess ska jag vara positiv och tänka att simhallen antagligen har påbörjat sitt arbete för att göra lokalerna mer tillgängliga. Att byta ut handtvålen till en parfymfri variant är ju trots allt en bit på vägen i rätt riktning och något som ska uppmuntras!

Simma lugnt!
//Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar