tisdag 13 december 2011

Styrgruppsträff för En stärkt röst

I helgen var det Stockholm som gällde med projektet En samlad röst en stärkt röst! Projektet handlar om tillgänglighet, om ni vill ha mera detaljerad information tycker jag att ni kan gå in på: http://enstarktrost.se/ !

Vi fick ihop många bra diskussioner och vi lärde oss även mera om varandras organisationer, (de olika organisationer som är med i projektet), jag själv tycker att man även fick upp lite mera förståelse för de andra och man fick inblick vad deras "kärnfrågor" är. Och jag fick även upp blicken för att jag absolut vill ha ett framtida samarbete med alla dessa olika organisationer, med vissa kanske det finns mer än andra. T.ex. organisationen som handlar om laktos/gluten, eftersom jag då representerar unga allergiker, men även självklart alla andra. Ett samarbete i framtiden är verkligen något som jag ser fram emot.

Man fick upp kunskapen och lite förståelse för vart projektet kan synas tillsammans! Att skapa förståelse för varandra är en viktigt punkt och det ska vi även få ut till resten av samhället! Man ska inte döma folk!

Helgen var jätterolig, man fick träffa så många olika människor, skapa en gemensamhet och såklart god mat ;) Och såklart så fick ju jag och Sofia (båda representerade från Unga allergiker) lyxsviten, topp!

Tack för i helgen alla medverkande!

/Jennie Andersson

1 kommentar:

  1. Låter ut att ha varit ett trevligt möte! Nice :)

    SvaraRadera