måndag 25 maj 2009

Doft i skolan


Halloj alla underbara allergiker och andra människor som bryr sig om att vi finns!

Idag tänkte jag ta upp att alla tonåringar och många vuxna har alldeles för mycket spray, parfym och rakvatten på sig. Som idag t.ex. då jag kom in i skolan och hamnade rakt i ett fält med spray och parfym. Jag kunde inte andas och fick springa hostande genom molnet för att ta mig till mitt skåp. Det är inte första gången detta händer och jag brukar tåla en mindre mängd doft när jag själv använder det. Men när det blir för mycket så reagerar jag.

Varför kan man inte ta lite på morgonen så att det värsta oset är borta innan man kommer till skolan och varför ska man spraya sig i skolan?!
Vi som är allergiska är inte ett problem i samhället utan det är de som utsätter oss för fara som är det stora problemet! Så till alla er som inte visar hänsyn till oss, börja med det nu!

Kram Emmie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar