söndag 21 november 2010

Nordiska tankar

Det är spännande att vara engagerad i ett ungdomsförbund som UA. Inte en dag är den andra lik. Nu i veckan har jag varit på styrelsemöte i den nya nordiska organisationen Nordisk förening för unga med funktionsnedsättningar/Nordic association of youth with disabilities (NAYD). Vi var inte hela styrelsen där men vi svenskar var väl representerade med mig själv och Fredrik Jonsson från Unga Synskadade.

Jag tycker det är lärorikt för mig själv men även för organisationen för att träffa andra organisationer i Norden som arbetar med ungdomar med funktionsnedsättningar. Det är en styrka vi får, och den kunskap vi kan ge till andra är en styrka för dem.

Det här mötet var ett av de viktigaste vi kommer ha, vi bestämde vad vi vill göra under det här året och hur den verksamheten ska komma att se ut. Jag gillar visionärt tänkande, jag gillar att fundera och reflektera över den riktning en organisation ska få, jag gillar att jag får förmånen till det här arbetet. Men framförallt gillar jag att kan engagera mig med hela mitt hjärta i de frågor jag brinner allra mest för.

/Erika S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar