måndag 21 november 2011

Ju mer vi är tillsammans

Det var ett tag sen, det här. Jag har varit riktigt dålig på att uppdatera bloggen, och det är jag uppriktigt ledsen för. Vår blogg är ett fantastiskt verktyg för UA att få resonera och utveckla kring hur vi tänker och vad vi gör. Kring det som är viktigt.

I söndags kom jag hem, trött och glad, efter LSU - Sveriges Ungdomsorganisationers årsmöte. Årsmötet fylldes med livlig debatt och diskussioner om hur det är att vara ung och engagerad i Sverige 2011. Många organisationer presenterade många bra förslag om hur det blir lite lättare för oss ungdomsorganisationer 2012, 2013 och så vidare.

Personligen så har jag haft äran att sitta i LSU:s valberedning under det gångna året. Det betyder att jag har fått möjlighet att, tillsammans med fyra av de mest kompetenta människor jag träffat, intervjua de som vill sitta i LSU:s styrelse och lägga fram det förslag som vi tror är bäst för organisationen. Det har varit ett oerhört spännande uppdrag som jag nu kommer att få syssla med i ett år till.
Jag vill passa på att tacka alla på årsmötet som lade sin röst på mig. Tack!

Sen tycker jag att vi allihop ska skicka ett Grattis! och Lycka till! till LSU:s nya ordförande, Felix König.

/David Lindvall
vice förbundsordförande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar