torsdag 25 april 2013

Stina - nytt lokalföreningsombud



Tack så jättemycket för fantastiskt arbete säger vi till Karin Nordh som igår slutade på Unga Allergiker. Hon har varit duktig, engagerande och en värdefull tillgång.

Idag tar jag över. Stina Johansson heter jag som från och med nu är lokalföreningsombud. Det betyder att jag kommer vara anställd på kansliet i Stockholm och arbeta heltid med allt möjligt som rör Unga Allergikers medlemmar och lokalföreningar. Min förhoppning är att kunna vara ett engagerande bollplank, en fixande administratör, en trygg kontaktperson, en peppande idéspruta, ett stabilt stöd som har koll på läget och som kan rycka ut och finnas till hands när det behövs. Jag vill vara en resurs för er medlemmar och hjälpa er att skapa en så levande och rolig förening som bara möjligt. 

Och jag ser så mycket potential! Det finns så mycket spännande som kan göras, eller hur?  Hittills har jag varit på en mingelkväll med UA Väst och pratat med nya medlemmar som bollade idéer med lokalföreningens ordförande. Jag har också haft glädjen att träffa peppade medlemmar som deltog på första träffen av vår projektutbildning Ung & Aktiv. Massor av projektidéer presenterades, och det kommer bli verkliga resultat av dem. Detta kommer ni höra mer om på bloggen framöver!
Mingelkväll är det också på kansliet i Stockholm nästa måndag. Den 12 maj bjuder UA Uppland sina medlemmar till Gröna Lund. Det finns också hopp om att en ny lokalförening kan dra igång nu i vår – något att hålla utkik efter. Ni håller er väl uppdaterade på hemsidan och vår Facebooksida?

Jag vill gärna ha era åsikter, tips på förbättringar och förslag på hur vi tillsammans kan skapa en så grym förening som möjligt. Så tveka inte att höra av er, gällande både stort och smått. Jag är er kontaktperson på kansliet. Ni når mig på mail: stina.johansson@ungaallergiker.se, på telefon: 0707665520 och på Facebook där jag heter Stina Unga Allergiker. 

Vi hörs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar