tisdag 21 juli 2009

Attjo!

Nu har UA-bloggen gett mig stafettpinnen. För er som inte vet vem jag är så heter jag David Lindvall, är 14 år och sitter som suppleant i riksstyrelsen sedan 2008 (när jag sålde min själ). Jag bor mitt ute i Östersjön på Gotland i den eminent vackra staden Visby.

Jag är inte så värst allergisk, lite problem med pollen på våren och när jag käkar äpplen och apelsiner. Men vad vore världen utan allergiska reaktioner?
Nästa vecka är det ju läger uppe i Jämtland och jag har noga prickat av packlista och bankat in i mitt förvirrade huvud att jag inte FÅR glömma tågbiljetterna!

För övrigt läste jag en artikel i en dagstidning för inte så länge sedan att kraftiga äggallergiker inte kan erbjudas vaccin mot den Nya Influensan A/H1N1. Vaccinet tillverkas nämligen så att det viruset injiceras i hönsägg och sedan skördas ägget från proteiner som sedan används för att framställa vaccinet. Det betyder att det kan finnas inslag av ägg i vaccinet. Och alla allergiker vet ju att man inte gärna utsätter sig för att injicera allergen i kroppen. Inga-Lill Bjöörn på Astma- och Allergiförbundet hade uttalat sig men verkade inte så besviken över detta. Vad tycker ni, äggallergiker?

David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar