torsdag 2 juli 2009

En glimt ur min värld på UA kansliet

Oj… skall jag skriva en blogg… vad är en blogg… vad skall den handla om…? Många frågor har jag haft i huvudet men nu sitter jag här, lite skrämt, motvilligt men ändå ser jag det som en härlig utmaning. För jag gillar att göra nya saker… det kan vara en del uppförsbackar men när väl stigningen är på gång så känns det så himla härligt. Jag brukar lyssna på Sommarpratare i P1 och ur förra årets sändningar så berättades det om att för att hjärnan inte skall stelna till för fort så skall man helst göra något helt nytt varje dag. Så det här får min hjärna att jobba på åt rätt håll.

De senaste veckorna har jag haft fullt upp med att ta hand om anstormningen av nya medlemmar. För ett par veckor sedan skickade vi ut en information om vår fantastiska förening där alla kan var med gratis. Och vi har fått ett väldigt bra gensvar, flera både nya och gamla medlemmar vill vara med oss. Jag ser verkligen fram emot att vi blir större och större och kan på så vis påverka ännu mer. Även vårt erbjudande om ISA boken för bara 40 kr har slagit väl igenom. Vill du köpa en? Skicka e-post till info@ungaallergiker.se så kommer den inom kort.

Vad gör jag förutom tar hand om medlemsregistret? Jag arbetar med det mesta inom bokföring och löner. Såsom att göra den ekonomiska delen av årsredovisningen, redovisa till SFI (vår insamlingsverksamhet), bokföra alla verifikat som har kommit in, månadsavstämning av bokföringen, betala räkningar, löner och arvoden, kontrolluppgifter, skattedeklarera varje månad (vi betalar in skatt och sociala avgifter för de löner och arvoden vi betalar ut), anmäla rätt löneuppgifter till KP och Collectum, rapportera ev. längre sjukfrånvaro till Försäkringskassan, redovisa handkassan, beställa kontorsmaterial, skicka mätarställning över den förbrukning vi har haft på elen och kopiatorn, öppna posten, svara i telefon, kontorsstäda, vattna våra gröna växter… ja det är en del olika saker… men det är just det som är spännande och kul i liten förening… att man får göra så mycket olika saker.

Puh… ja det blev några rader i alla fall… och om en dryg vecka går jag på min sommarsemester… wow det är alltid lika härligt att se fram emot.

Så med de orden vill jag önska dej en riktigt skön sommar med massor av olika nya saker varje dag. Vi ses här snart igen.

Pia som sitter på Bondai Beach i Sydney, februari 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar