onsdag 29 juli 2009

Lägerpepp!!!

Just nu råder lugnet före storm på lägergården. På plats är vi, ledarcrewet! Och vi har fyllt våra dagar med allt ifrån att kolla upp området här omkring, dubbelcheckat allergilistor, handla mängder av mat, spelat fotboll och lärt om allt om första hjälpen. Till exempel kan det se ut så här när Fredrik har en smörkniv i handleden:

Annars så väntar vi bara ungdomarna just nu! I morgon bitti kommer vi stå på stationen med öppna armar och ta emot de! Hoppas att ni är förberedda på 10 äventyrliga dagar! För det är vi! :) Och ni andra, ni har väl inte missat att ni kan följa oss både via hemsidan, där lägerdagboken uppdateras, och även twitter? Gör det!

Sedan ett antal år tillbaka så avrundar jag sommaren genom att åka på läger. Under min uppväxt så har det varit allt ifårn ishockeyläger i Skåne och äventyrläger i Åre till UA-läger i Danmark och andra platser i Sverige! Och i år är det i Undersåker jag är! Det finns inte många saker som jag tycker så mycket om som att vara på läger. Stämningen mellan ungdomarna, de nya vänskapsband som knyts och häftiga upplevelser blir minnen för livet! Man kommer alltid hem med olika och nya erfarenheter i väskan, eller träningsvärk i benen, och det är det som får mig att varje år åka på ett nytt läger! Visserligen är jag inte deltagare längre, men jag har det lika bra ändå! När jag är på läger glömmer jag lite granna bort att det finns en värld utanför lägergården, att det faktiskt finns andra männsikor än deltagarna och ledarna och varje år är det lika jobbigt att åka hem, ta faväl och veta att det är ett helt år kvar till nästa läger. Att jag inom en vecka kommer besluta mig för att bygga upp och driva den perfekt lägergården när jag blir äldre är ingen nyhet, för det beslutar jag mig för varje år - och jag har aldrig varit ensam!
Så, just nu är jag ytterst förväntansfull inför morgondagen och är lite som ett barn innan julafton! Kan vi inte börja nu? Kooooom igen nu då!

//Joanna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar