söndag 10 april 2011

Allergiovänlig ordförande?


Jag brukar ibland få höra att jag är en allergiovänlig ordförande. Varför undrar ni kanske nu. Jo det är så att jag 1-6 gånger i veckan hänger i stallet och klappar på allergiovänliga djur (hästar och katter främst). Hästtjej har jag varit så länge jag kan minnas och nu när jag har speciellt en liten gul ponny som jag får pyssla med så pusslar jag med jobb och studier för att klappa på, enligt mig, världens sötaste ponny.

Trots att jag är hästtjej och gärna hänger i stallet så skulle jag inte vilja beskriva mig som allergiovänlig. Jag är oerhört noga med att ha mina stallkläder i källaren och inte blanda dem med mina "vanliga", jag använder bara min stallskor och stallkläder i stallet (även om jag bara ska dit och fixa i ordning något på 5 minuter), jag åker inte buss till stallet (eftersom jag vet att även om jag byter om så sitter lukten kvar i huden och i håret), jag duschar direkt när jag kommit hem från stallet för att minimera att jag sprider hästallergen hemma.

Nej även om jag ofta hänger i stallet så är jag inte en allergiovänlig ordförande och jag för mitt bästa för att sprida kunskap kring allergi i stallet så att ingen råkar göra en medpassagerare på bussen sjuk.

/Erika S

1 kommentar:

  1. Jag har ju hund och känner mig inte heller alltid som en allergivänlig ordförande. Men så länge man duschar & byter kläder och inte är i kontakt med djuret så tycker jag att man gjort det bästa man kan. :)

    SvaraRadera