söndag 3 april 2011

Cirkus+Allergi= Bra kombination??

Detta är någonting som jag har funderat på rätt så länge. Det började med en dag när jag gick i fyran och vi hade en friluftdag ute på ett friluftsområde.Det var tänkt vi skulle motionera, umgås och ha roligt och sånt. Men just den dagen så hade cirkus Brazil Jack satt upp en cirkus just i närheten av vårt lilla område. Greatt, tänkte jag. Hoppas barar att jag inte får en allergisk reaktion tänkte jag. Men trots att lärarna sa till oss att ingen fick gå in där så gick så klart de "coola" killarna in där. Och konstigt nog så ville jag också gå in där. Ni vet liksom när man är 10 år så om någon gör något så gör man gärna samma sak särskilt om det är söta killar.

I alla fall så gick jag in. Herregud är allt jag kan säga. Jag var där i knappt en minut för sedan var jag tvungen att gå ut. Jag kunde absolut inte andas. Och det som jag inte kan förstå är hur "vanliga" människor klarar av att sitta 1-2 timmar i en sådan miljö. Och jag vet inte riktigt vad man kunde göra åt det men jag har aldrig kunnat gått på en cirkus. Och det är ännu en aktivitet som är helt självklar för vissa som vi allergiker ställs utanför.

//Sofia O.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar