tisdag 17 maj 2011

Att vara allergisk betyder inte bara att man kan få en allergisk reaktion lite då och då. Det betyder att man måste tänka efter väldigt nogrant innan man äter något (om man inte har till exempel luftburen allergi), ett enda misstag kan få många konsekvenser. Det är inte endast personen i sig som mår dåligt utan även personerna i hans/henns omgivning.

Så varför skriver jag om detta? Jo, idag skulle min mamma överraska oss och beställa hem pizza. Vi brukar alltid beställa från ett speciellt ställe. Min mamma ringde dit och när hon kom för att hämta pizzorna märkte hon att det var nya ägare.
Nu en timme senare mår min storasyster dåligt, det var mjök i de pizzan. Det kanske låter dumt att min mamma tog emot pizzorna utan att fråga vad de innehöll. Men hon tyckte att allting såg exakt likadant ut som innan förutom att personalen var utbytt och tänkte inte ett dugg på allergi just då.
Nu efteråt är hon ledsen över att hon försökte överraska oss, hon menade väl men det gick snett.
Man får väl se det possivia i det hela, nu vet vi i alla fall att vi inte kan äta där mer.

// Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar