måndag 9 maj 2011

SMS-glädje

På skolan har det hänt att jag påpekat för kompisar hur osmart det är att äta nötter där. Man kan ju faktiskt inte veta om någon är luftburet allergisk mot nötter - och vem vill råkas göra någon sjuk?!

Van vid att "tjata på" om sådant, men att inte alltid få så stor respons, har jag tidigare inte varit så säker på om mina kommentarer har gett så stor inverkan på min omgivning. Tills här om dagen när jag fick ett sms av min kompis Jacob där han berättade att han nästan hade börjat äta nötter på tunnelbanan, innan han kom på att "det kunde han ju inte göra!".

Ett sms som visade för mig att jag hade lyckats påverka någon, att mina kommentarer inte alls var i onödan.

Tillsammans kan vi påverka och informera ännu fler.
Soliga hälsningar Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar