söndag 1 maj 2011

Från en sak till en annan

En dag för några veckor sedan så var jag ute med några kompisar och fikade på Espresso House. En efter en gick vi fram och beställde. Och sen var det ju jag. Med mina allergier. Men de sa att de skulle fixa det och det hade ju gått bra innan så varför inte denna gången. Vi satte oss nehr i en av hörnsofforna och började prata och jag skulle smaka på min soyasteamer med karamellsmak. Jag kände direkt att någonting inte stämde och gick direkt tillbaka till kassan. Fast jag hade sagt att jag var extremt känslig emot spårämnen och mjölk så tog de ändå samma tång till mina marshmallows som de hade tagit muffins med. Så där satt jag och kunde inte andas så jag fick ta mina kära Betapred som jag har fått tagit så många gånger. Jag förstår inte varför det kan vara så svårt. ¨å jag gick fram till kassan efteråt och gav de en rejäl utskällning så jag fick pengarna tillbaka och gratis fika 5 gånger. Det lönar sig att vara allergisk.
Nu till det roliga. I förrgår så skulle jag in till stan för att min kompis Sofie skulle ha en dansuppvisning på Stortorget och eftersom det var Sofies mammas födelsedag så skullle de sedan ut och dansa. Jag och min mamma hängde med till ett steakhouse som hette Mando. Jag var lite nerväs innan men jag fick fatt på en helt underbar servitör som skulle göra allt för att jag skulle kunna äta där. Det var väldigt roligt och det behöver inte alltid vara så svårt att vara allergisk.

//Sofia O.

1 kommentar:

  1. Vilka puckon som använde samma tång! De tänkte säkert "att det ju inte kan vara sååå farligt". Jag blir så irriterad ... det är inte respektfullt att sätta andras hälsa och liv på spel på ett sånt sätt! Morr....

    SvaraRadera