fredag 12 augusti 2011

Europeiska Frivillighetsåret 2011


Hejsan!

Samtidigt som alla andra är på Island så besökte Lisa och jag igår en utställning. Det är Ungdomsstyrelsen som är värdar för utställningenLänk och den finns till för tt alla ideella organisationer och andra aktörer ska kunna visa upp sig. Den heter Frivillighetsåret och är en utställningen som reser runt i hela Europa. Här kan du läsa mer om utställningen: http://www.ungdomsstyrelsen.se/art/1,2072,8714,00.html

Under dagen igår var jag med och höll i en workshop som handlade om det nya projektet "en samlad röst, en stärkt röst" och om tillgänglighet. Jag pratade även lite om mitt projekt och fick frågor efteråt vad projektet handlar om.
Det var speciellt en person som tyckte det var förfärligt att det finns personer med doftallergi som inte blir trodda.
Till höger på bilden kan ni se Hannah Wiklund på SCUF, Pauline Östner från RUS och mig när vi föreläser.

Tråkigt nog var tillgängligheten inte så jättebra på utställningen. Det var trångt mellan utställarna (alltså svårt att komma fram med rullstol och navigera som synskadad), det var dåligt ljud och helt plötsligt vandrade en hund omkring bland montrarna (nej, det var inte en ledarhund) Tråkigt nog behöver jag nog kontakta de ansvariga för utställningen och be dem skärpa sig tills nästa gång.

Hoppas ni alla får ett bra avslut på er semester eller sommarlov.
Simma lugnt!

// Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar