fredag 5 augusti 2011

Update om SJs "djurfria" platser

Skrev ju sist att jag skulle kontakta SJ och försöka bena ut där med djurfria platser. Här nedan är deras svar:

"Det finns djurfria platser i alla X2000. Antalet djurfria platser per tåg är 4 stycken i 2 klass och 3 stycken i 1 klass. Troligen har dessa varit bokade på de avgångar där du inte har kunnat boka dem via hemsidan.

Det går också att välja i vilken vagn man vill sitta när man bokar på vår hemsida. På X2000 är djur tillåtet i vagn 5, plats 1-16 och det kan också förekomma ledarhundar eller servicehundar i vagn 1 respektive 6.

Genom att välja boka plats kommer valet vagn och plats upp. Du kan då ange ett vagnsnummer och en lämplig plats. Skiss över platserna hittar man också på sidan genom att klicka på länken vagnskisser."


Är det bara som tycker att det är rörigt? Djuren ska sitta i djuravdelningen (16 platser) men endast 4 + 3 plaster på hela tåget är djurfria? Borde inte alla plaster utöver djuravdelningen vara djurfria? Jag fattar inte logiken. Därför mailade jag dem igen och hoppas på att få ett begripligt svar den här gången!


//Joanna


1 kommentar:

  1. Tycker även de ska införa något för ex parfym då jag inte vill råka ut för fler början till astmaanfall, där av även att personal är parftmfria. Var på väg att få ett astmaanfall på tågkompaniets tåg när jag den 13 aug var på väg hem från ett läger och åkte från Borlänge till Örebro, och fick till svar av kondoktören när jag då att han luktade parfym att han inte insåg att han tagit så mycket Ace (stavning). Så bättre koll på djuren och även andra delar är ett måste av dom!

    SvaraRadera