torsdag 20 oktober 2011

Jag lever inte alltid som jag lär...tyvärr

Tänk er en vanlig torsdagsmorgon, klockan ringer och det är dags att dra igång ännu en dag och ta sig iväg till jobbet eller skolan eller vad det nu kan vara. I alla fall, min klocka ringde klockan 8,00 på morgonen och trött som man är innan man fått i sig sin första kopp kaffe och tagit en dusch så har man inte riktigt koll på tid och rum (ja så är det för mig i alla fall). Smått stressad så går morgonen på rutin, man fixar kaffe och brer en macka, man gör sig klar för att möta vad än dagen har tänkt ge en för prövningar. PLÖTSLIGT hör jag då alldeles som jag är klar någon som hostar och andas väldigt häftigt en trappa ner. Inte för än då kommer jag ihåg att jag inte är själv hemma denna morgon. Kvällen innan fick familjen nämligen besök av två gäster från Gusselby. Den ena gästen är allergisk mot citrus och starka dofter. Jag använder tydligen en parfym med citrus som en av basnoterna och som i övrigt gör som parfymer gör, sprider sig fort i luften och luktar tämligen mycket.

Alltså lever jag inte alltid som jag lär vilket verkligen idag har blivit klart för mig på ett helt nytt plan. Lösningen på problemet var en snabb ursäkt till berörd part medan hon andades in från sin inhalator och försökte ta det lugnt och fokusera på att andas. Sedan var det bara att slänga upp ett fönster och dra iväg från hemmet så fort som möjligt med en stark tanke på att vara försiktigare med parfymen i fortsättningen jämt och alltid.

/Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar