fredag 21 oktober 2011

Värdefulla erfarenheter

I början av nian så fick vi reda på att under vecka 41 så skulle vi få möjligheten att praktisera igen. Fast bara i en vecka. Lite direkt så drabbades jag av panik eftersom jag kommer ihåg hur det var i åttan. Det var mest av tur då som jag hittade min praktikplats. Så när syo sa att hon hade platser på universitetssjukhuset så anmälde jag mitt intresse direkt. Alltid när jag var yngre så var min dröm att bli läkare. Därför ville jag testa för att se hur det var. Och roligt var det. Den första dagen så hade vi gemensam introduktion och vi fick lära oss lite allmänt om medicin och omvårdnad. Jag blev placerad på kirurgen, på en avdelning då. Det var verkligen jätteintressant och jag fick se och uppleva mycket bl.a. tjocktarmar. Men jag hann bara praktisera i två dagar innan jag blev sjuk. Och sjuk har jag nu varit sen dess. När man är sjuk de första dagarna så saknar man inte alls skolan men efter ett tag så saknar man verkligen allting. Och även om jag bara fick två dagar på sjukhuset så fick jag värdefulla erfarenheter och nu vet jag lite mer inför gymnasievalet!
//Sofia O.

1 kommentar:

  1. Vill du fortfarande bli läkare?
    Jag tittade på House i morse efter att få tips om att avsnitt som handlade om celiaki. Det var däremot väldigt överdramatiskt och obehagligt blodigt så jag blundade lite då och då. Men det finns ju en hel drös av olika läkare och tack och lov är verkligheten inte alltid som på film.

    Hoppas du blir frisk snart!

    SvaraRadera