fredag 11 april 2014

Christoffer om vår nyaste lokalförening

UA Jönköping är en nystartad förening som lyder under riksförbundet Unga Allergiker. De som startat föreningen och sitter i styrelsen är Christoffer, Elin och Thobias. De var med under kickoffhelgen och då passade vi på att ställa några frågor till Christoffer.

Varför startar ni en lokalförening i Jönköping?
När den tidigare föreningsstyrelsen slutade blev jag tillfrågad att ta över tyglarna och fortsätta driva föreningen. Jag blev glad att det fanns ett förtroende för mig men kände att jag inte hade tillräckligt med tid och att jag inte kunde axla ett sådant ansvar just då. Men i höstats när jag var i Stockholm så kände jag genast att det var nu jag ville ta tag i det. Nu kunde jag göra det helhjärtat.

Vilka får vara med i UA Jönköping?
Alla! De som vill hitta på roliga grejer med Unga Allergiker. Såklart ska det vara barn och ungdomar mellan 6- 29 år.

Vilka förhoppningar har du?
Jag hoppas att en del aktiviteter ska bli av och vi ska växa med MINST 20 medlemmar.

Vilka aktiviteter tänker ni ha?
Snart är det sommar och då kommer vi att hänga på stranden. Vi kommer grilla, köra 5- kamp och brännboll. Sådant som hör sommaren till, det blir jättekul! Vi har många idéer och alla förslag är välkomna.

Har du någon allergi?
Pollenallergi. Jag är allergisk mot gräs. Så för mig är allergisäsongen inte riktigt igång.

Thobias, Elin och Christoffer sitter i UA Jönköpings styrelse
På söndag håller UA Jönköping sitt första årsmöte.
Vi kommer fika, ha det mysigt och lära känna var­andra. Under mötets gång kommer vi att bestämma vilka som ska sitta i styrelsen, anta stadgar och verksamhetsplanen för det kommande året.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar