måndag 7 april 2014

Sprudlande energi på helgens kickoff

Solen strålade när klockan slog 12 på lördagen. Ett peppat och glatt gäng möttes i Stockholm och tog sig till Rosenlundsgatan där Kickoffhelgen kördes igång. Helgen fylldes av aktiviteter och övningar. Lokalföreningarnas fina jobb lyftes och det uppmuntrades till fortsatt arbete.

Under februari och mars har lokalföreningarna haft sina årsmöten. De som valts in i lokalföreningarnas styrelser fick möjlighet att vara med på en kickoff som pågått under den första helgen i april. Så här säger Stina, som är lokalföreningsombud och anordnat kickoffen:
-         – Vi vill samla de som är aktiva i lokalföreningarna för att uppmuntra, inspirera och stötta både från mitt håll men även medlemmarna emellan.
Stina fortsätter:
-        –  Många har inte träffats förut och därför var detta ett gyllene tillfälle för dem att mötas, lära känna varandra, utbyta idéer och ha kul.

Sammanlagt deltog 13 aktiva medlemmar från fem olika lokalföreningar.  Utan dessa personer skulle UA inte fungera, därför är helgen viktig och fyller ett stort syfte. Och det var ett positivt gensvar, till exempel säger en av medlemmarna så här:
-          – Det var jättekul, hoppas att jag sitter i styrelsen nästa år så att jag får göra detta igen.
-           Inspirerande! Jag har fått många nya idéer, säger en annan.
Själv säger Stina så här om helgen:
 – Det har varit så roligt att umgås med alla engagerade medlemmar. De har gett mig massor av energi. Det var kul att se och känna att verksamheten rullar.  Jag tror att det kommer bli ett grymt år och nu har vi verkligen kickat igång det ordentligt!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar