onsdag 2 april 2014

Josefin, UA:s kommunikatör

Äntligen! Jag som heter Josefin Mårtensson har börjat jobbet som kommunikatör med insamlingsansvar hos Unga Allergiker. Jag är så peppad!!

På kansliet i Stockholm kommer jag att jobba som projektanställd på heltid i ett år. Jag kommer att arbeta för en engagerande och inspirerande framställning av material och text till UA:s kanaler. Min tjänst är helt ny på UA och målet är att stärka och effektivisera verksamhetens kommunikationsinsatser. Min förhoppning är att tydligheten och tillgängligheten ska öka. Jag tycker minsann att alla ska veta vilka UA är, vad vi gör och står för. Tycker inte du?

Jag kommer även ha ansvar för organisationens insamlingsverksamhet och jobba för att intäkterna ska bli större. Vi behöver såklart pengar för att kunna genomföra vår verksamhet!

Att vara kommunikatör på Unga Allergiker känns kul och viktigt! Jag har själv allergi och vet vad det innebär. Tänk att jag redan (efter bara några dagar på UA) fått möjlighet att vara med och lyfta allergifrågan i Metro. Ta en titt här vettja!

Den bästa kommunikationen är ändå den personliga. Tveka därför inte att höra av dig till mig på 073-500 90 34 eller josefin.martensson@ungaallergiker.se. På Facebook heter jag Josefin Unga Allergiker, låt oss bli vänner.

Det här var mitt första inlägg på bloggen, men räkna med fler;)

Vi hörs, hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar