onsdag 13 juli 2011

Ibland kan inte allt vara perfekt

Samtidigt som större delar av Almedalsdelegationen begav sig till färjan mot Visby så satt jag i en bil mot Sala och min första voltigetävling som linförare.

Sagohästen var lastad i transporten och i bilen satt jag med två hästskötare som skulle stötta mig och hästen under dagen.

De flesta som känner mig vet att jag gör saker så nära perfektion jag kan. Den här dagen var det annorlunda. Det var ingen dag då jag ville ha en perfekt tävling att titta tillbaka på.
Det var vår första tävling tillsammans och mest av allt var det en träning för oss på tävling.
Sagohästen reds fram och lämnades över till mig för att känna igenom honom på utebanan innan vi gick in i ridhuset för att känna på atmosfären.
Sagohästen hade fokus på mig trots allt annat som hände på utebanan (det var nog vår bästa träning hitintills!) och jag var nöjd med hans prestation redan innan vi gick in på tävlingsbanan. Och jag tror det var viktigt för oss båda att ha fått ett så bra pass innan tävlingen började.

Ibland är det viktigare att nöja sig med de små framsteg som görs istället för att fokusera på ett perfekt resultat.
Och jag känner på mig att vi kommer få en riktigt spännande och framförallt rolig tävlingssäsong i höst!


Men hur gick det på tävlingen då?
Riktigt bra, jag är stolt över sagohästen och hans framsteg!

/Erika S (som åker iväg som hästskötare på SM i helgen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar