onsdag 13 juli 2011

Vilket gäng!!!

Som nämnt redan här nedanför redan så är Almedalsdelegationen hemma från politikerveckan. Helt plötsligt var det bara slut.

Under en vecka var det mycket som hann hända. Minst sagt. Jag träffade hela styrelsen tillsammans för första gången. Och efter en vecka tillsammans, en vecka arbete i Almedalen flera timmar per dag och annars sovandes i radhuset ett stenkast därifrån, kan jag lugnt påstå att jag lärt känna dem allihopa. I grupp, och var för sig.

Jag kan bara konstatera att varje UA-medlem måste känna stolthet och glädje åt att ha gett våra förbundsstyrelsemedlemmar mandat i två år. Vilket grymt gäng de är! (Önskar jag fick hänga med dem lite mer ofta...)
Halva styrelsen sitter sin andra eller tredje period medan den andra hälften sitter sin första. Men det avslöjas inte genom deras engagemang. Sju helt olika personer, med fräscha idéer och som inte räds att genomföra det de antar sig! Det gjorde mig inte alls så mycket att jag var hemifrån i tre veckor, för jag fick spendera den sista med er!
Jag hoppas verkligen att de själva vet hur bra dem är, som individ och som grupp. Annars måste jag nog skriva en bok på temat? Och det har jag inte tid nu, för jag skriver olika projektansökningar och lägger grunder för olika strategi. Det är min nya grej. (Medan andra är på semester ;))



Jag hade egentligt tänkt att skriva en lång sammanfattande text om förra veckans politikermöten. Men det får vänta. Det kommer senare i veckan. I veckan kommer vi även att publicera sammanställningen av våra (o)tillgänglighetskollar av olika mingel och seminarium från förra veckan! Den nyfikne håller ut va! Jag återkommer med de två delarna senare i veckan.

Hörs snart igen!
//Joanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar