fredag 4 september 2009

Update från andra sidan Atlanten

Jag befinner mig nu i mitt lilla studentrum i Winnipeg, Kanada. Det är här jag kommer tillbringa mina närmsta fyra månader med studier och utflykter.
Och självklart kommer jag att kolla lite hur det fungerar med allergi på den här sidan.

Vi kan ju börja med resan över, som de flesta vet är jag inte allergisk men har själv valt att vara vegetarian så jag brukar anmäla det när jag bokar resor och så tänker jag inte så mycket mer på det. Den här gången blev något fel. Jag fick ingen vegetarisk mat utan fick fisk (som jag visserligen också äter, men bara principen).

Hur är det egentligen när man ska ha specialkost på en flygning? Hur fungerar det?

Antagligen så ska man ringa flera gånger, men vem hinner med det egentligen? Inte jag i alla fall.

Jag tycker att det borde vara enkelt att bara skriva in det vid bokningen och sen räcker det. Det är säkert så ibland, men inte den här gången.
Och det är bara att inse om jag hade varit allergisk mot något hade jag ansträngt mig betydligt mer för att försäkra mig om att flygbolaget fick med allt, bekväm vegetarian som jag är så struntade jag i det. Men jag ska ringa och kolla hur det ser ut med hemresan, bara för att en resa blev konstig så behöver inte det betyda att nästa behöver bli likadan.

/Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar