torsdag 26 november 2009

En lång beställning


Inte nog med att jag har en rolig dialekt, när jag beställer kaffe så tar det en stund att få fram allt också.
Mina nya favorit är:
grande Peppermint Mocha Latte with soymilk
Om jag har tur så förstår de vilken storlek på koppen jag vill ha på första försöket. Oftast får jag upprepa mig ett par gånger, och sojamjölken kan ju förvirra ibland också. Vill jag ha grädde på kaffen också?

Fast det är alltid spännande att beställa kaffe, det är nästan dagens äventyr. Spänningen laddas upp en stund innan och sen, sen vet jag aldrig hur många försök som behövs för att beställa.

Och det där med sojamjölk, det är bara på vissa ställen det finns.
På universitetsområdet så kan jag bara dricka kaffe som jag vill på tre ställen, två starbucks och en restaurang. Annars så finns ju vanligt svart kaffe, det är sojamjölken som är problemet. (Även om det största problemet är det dåliga kaffet, men det är inget som är lätt åtgärdat, uppenbarligen)

Jag börjar ändå sakna det starka kaffe som finns att få i Sverige, det blir nog första stoppet på Arlanda. En god kopp kaffe (jag lär i vilket fall som helst behöva det efter ca 24 timmars resande, herregud vad Atlanten är stor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar