tisdag 22 juni 2010

Äntligen!

Ända sedan man började märka att våren verkligen var på väg, att det antagligen inte skulle komma en snöstorm till, att vi faktiskt inträtt i en årstid allmänt betraktad som icke-vinter och man kunde börja vara utomhus utan att ha på sig alla kläder man äger - ända sedan dess har jag gått och väntat lite på att ögonen och näsan ska börja klia. Jag har lyckligtvis inga större problem med björkpollen, som ju går igång mycket tidigare, det är gräsets pollen som bråkar mest med min kropp. Eftersom denna allergi eskalerat mer och mer för varje år det senaste har jag lite nyfiket ( på samma sätt som man är nyfiken på hur det känns att bryta benet, om man inte gjort det) väntat för att se vad denna sommar skulle ha att komma med. Det har dröjt och dröjt, jag har hunnit tänka att Danmark kanske är gräspollenallergikernas välsignade land men NU, har symptomen äntligen manifesterat sig. Ögonen kliar, näsan kittlas, nysningarna avlöser varandra och tröttheten segar ner kroppen. Perfekt timing inför Roskildefestivalen. Note to self, glöm för guds skull inte pollenpillren i packningen. Önskar bara att de hjälpte helt och hållet...

Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar