måndag 7 juni 2010

Inspiration, glädje, trötthet, framtidstro

Det var precis så jag kände igår när jag ramlade in hemma hos mina föräldrar i Stockholm, och ja, jag styrde stegen till soffan direkt, ingen tid att slösa. En vecka i möjligheternas stad, Leksand, gav både inspiration till allt jag vill göra i UA och i livet samtidigt som jag var oerhört trött av alla idéer som slogs om uppmärksamhet (både i mitt eget huvud och i samtal med andra deltagare).

Jag hade den stora förmånen att tillsammans med David åka på LSUs (Sveriges Ungdomsråd), Tällbergs Foundations och YES's (Youth-Entrepreneurship-Sustainability) globala konferens Rework the World. 1700 deltagare (lika många som UA har medlemmar, det var mäktigt!) från 120 länder samlades i Leksand för att diskutera allt du kan tänka dig, och framför allt för att nätverka.

Nog för att alla workshops och föreläsningar var mer än inspirerande så var det alla pauser som gjorde hela resan värd. David och jag åt lunch och middag med mängder med nya människor från hela världen, vi satt ett par timmar och diskuterade engagemang med några från Ghana, Uganda och Kenya, och tro mig; vi har saker att lära!

När det kommer till alla samtal så var en av de mest inspirerande människorna Stefan Flod (ordförande för Ung Pirat) och jag tror verkligen att UA kan få användning av de idéerna han delade med sig av, och som han så fint uttrycker det; sharing is caring

Stefan var inte den enda vi träffade som lämnade avtryck, men skulle jag nämna alla med namn så kommer vi få fortsätta med det här tills skolan börjar igen, och då hinner jag verkligen inte förverkliga alla mina idéer.

Jag hoppas verkligen att UA kan skicka deltagare på konferensen 2012 i Alexandria, Egypten, för vi kan och vi ska lära oss av andra ungdomsorganisationer, lika mycket som vi ska dela med oss av det vi kan.

/Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar