fredag 18 mars 2011

Våren kikar fram

Solen som värmer ansiktet, fågelkvittret när jag går till pendeltåget, vattendroppet från taket när snön smälter och mina syskonbarn som kommer hem med leriga skor från skolan. Det är våren som är på gång, och det är så härligt att det spritter i hela kroppen!

Efter en lång vecka med tentor kan jag äntligen slappna av och njuta av våren. Vintern är avklarad och det är dags för nya tag. Det finns mycket jag ser fram emot i vår. T.ex. ska jag börja cykelträna och få lära känna mitt nyfödda syskonbarn.

Även på UA-fronten finns det mycket kul jag längtar efter. Nästa vecka ska jag och Sofia O åka till Edsbyn och informera kring allergi på Alftaskolan, samt passa på att träffa några ungdomar från den lokala Astma och Allergiförbundet-föreningen. Även UA Stockholm har sitt årsmöte nästa helg, så det ska jag passa på att gå på! Jag har hört rykten om att det blir Boda Borg och annat kul som nalkas då. Sen är det inte speciellt långt kvar till sommaren med Marschen för Tillgänglighet, Almedalsveckan och sommarläger på Island.

Det som är så kul med att vara engagerad i UA är att det alltid händer så mycket olika saker. Inget år är det andra likt, så det är svårt att tröttna! Hoppas att du som medlem hittar något inom UA som faller just dig i smaken. Tveka annars inte att höra av dig med idéer och förslag! Eller varför inte bli aktiv i din lokalförening?! På så vis kan du vara och besluta om vad som ska hända under åren, vilket är otroligt kul och lärorikt!

Trevlig vår med mycket sol önskar jag er!
//Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar