måndag 5 september 2011

Att vilja göra allt på en och samma gång

Tjenixen,

Igår kom jag hem efter två dagars kurs. Men det var inte en sån där vanlig kurs jag brukar åka på med föreläsningar, seminarier och massa kaffe. Massa kaffe fanns det på den här kursen också, men det var ungefär där alla likheter slutade.

Jag åkte iväg med "min" söta ponny Gullan på två häftiga kursdagar.

Men jag upptäckte också att saker jag jobbar med i mig själv är sånt som jag också överför när jag rider. Jag gillar att ha mycket på gång, och helst ska allt göras samtidigt. Samma sak när jag rider.

Exempelvis så skulle jag inte göra någonting när jag red men skänklar lades till hit och dit, sitsen arbetade och händer försökte rätta till allt som jag ställt till med det andra. Det blev kaos helt enkelt!

För mig blev det lite av ett upvaknande, det går inte att göra allt på en och samma gång, speciellt inte om man vill ha snabba resultat (vilket jag brukar tycka om). Så nu ska jag göra ett försök att ta det lite lugnare och ta ett projekt i taget istället för att starta upp flera samtidigt.

Det är bara att inse att det ofta är lättare än det ser ut, speciellt om man tar det ett steg i taget.

/Erika S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar