måndag 12 september 2011

Stå på er!

För ett tag sen skulle jag och min familj äta på en snabbmatsrestaurang. Jag beställde en hamburgare utan ost och efter en evighet fick vi tillslut vår mat, men såklart hade de gjort fel.

Han som ägde stället kom fram och började snacka med min mamma och berättade att jag inte alls hade beställt utan ost. Då blev jag riktigt sur för jag visste vad jag hade beställt. Båda ansåg att vi hade rätt, så ingen av oss ville ge sig. Vi stod och argumenterade mot varandra om vem som hade rätt. Jag tror han och mina föräldrar blev lite chockade när jag, den yngsta flickan i familjen stod där och vägrade ge mig. Det är nog inte varje dag chefen på det stället står och argumenterar med en 16 åring!

Tillslut så gav sig chefen och jag fick en ny hamburgare och han erbjöd mig en glass. Det jag vill säga med detta är att kunden alltid har rätt och att det lönar sig att stå på sig. Efteråt blir du stolt över dig själv och du vet att du kan. Om du är allergisk och detta händer, så ge dig inte. Du är värd något som du kan äta!

2 kommentarer:

  1. Nice work! Klart vi ska kämpa för vår rätt!

    SvaraRadera