söndag 28 juli 2013

Glutenfri utflykt

Nu i sommartider är det nog många som är lediga och vill göra nåt kul! Runt om i landet finns massor av populära djurparker och nöjesparker att åka till!

En allergiker måste ju planera dock. Kommer det finnas mat att köpa, ska jag ta med matsäck, förstår restaurangerna vad mina allergier innebär, kommer jag få i mig nåt jag inte tål? 

Lite hjälp finns nu att få, åtminstone för dig som är allergisk mot gluten. Vi fick ett trevligt mail från hemsidan rabbatkordea.se som har kollat upp vilka nöjesparker, djurparker, museum och lekplatser det finns som tar hänsyn till människor med en glutenintolerans/allergi. De planerar att i framtiden lägga till sidor för andra allergier.
Tack för det säger vi!


Se tydligare översikt på hemsidan!

Kolla in här!
Hoppas någon av er bloggläsare blir hjälpt av denna översikt. Sprid gärna vidare till andra som kan vara intresserade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar