tisdag 14 september 2010

Live från baren

Hej kompisar!

Jag ær på jobbet med jobbets dator, dærav inga svenska bokstæver. Håll ut!
Ni vet de dær texterna på cigarettpaketen som varnar før alla møjliga grejer och ska få folk att inte køpa cigaretter? Jag undrar lite øver dem, har det hjælpt? På de danska paketen står det saker i stil med att det ær beroendeframkallande så børja inte, du kan få leversjukdomar, hjærtsjukdommar, bli impotent , få dålig hud, du kan dø. Allt det dær verkar folk ju strunta i. Det ær væl fine, det rør bara dem. Men det dær med at det ær farligt før din omgivning då? Det står också på vissa men jag anser att det borde betonas mer. Folk kan ignorera risker før sig sjælv men de borde inte få sætta andra i fara. Jag såg ett paket nyligen dær det stod " Røk inte i nærheten av barn, de har rætt att vælja sjælva". Fint nog. Men har inte vi andra också det? Jag vill också vælja tack. Vad kan man skriva på de dær paketen så att folk førstår?

Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar