måndag 17 januari 2011

Åh, din nöt!

Efter ett långt jullov känner jag mig riktigt utvilad och taggad inför vad som komma skall år 2011. Jag har hunnit med att åka längdskidor, sova och vara med vänner. Dessutom har jag testat de sista allergierna jag hade kvar, nämligen nötter. Det gick riktigt bra!

Jag insåg att nötter var en riktigt bra energikick att ha med mig när jag åkte längdskidor, varför jag blandade ihop en härlig nötmix xom jag tog med mig till längdspåret en dag. Men när jag åt mina nötter insåg jag hur korkad jag var. Nog för att jag var utomhus, men jag stod mitt i en liten folksamling i början av längdspåret och smaskade på min energikick. Som engagerad i Unga Allergiker kan jag tycka att jag om någon borde veta att nötter är ganska vanligt att vara luftburet allergisk mot. Ändå stod jag där, mitt bland alla människor, och åt nötter. Åh, din nöt!

Det är inte alltid lätt att tänka på det som inte angår en själv. Men jag försöker. Och jag hoppas och vill tro att jag är ett gott föredöme. Jag äter t.ex. inte citrusfrukter på tåg eller i skolan och jag använder inte starkt parfymerade produkter på gymmet. Jag försöker tänka till lite extra, ändå är det så svårt att veta hur jag ska bete mig för att inte hämma någon annan. Det är därför det är så viktigt att vi pratar med varandra och förklarar hur vi kan hjälpa varandra.

En sak är i alla fall säker, jag kommer inte att äta nötter bland folk som jag inte känner igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar