torsdag 16 juni 2011

Sommar och PP!

PP? Piratpartiet då eller? Nej, nej, PP är kort för PåverkansPepp!

Många har kanske precis fått sommarlov, andra snart och för någon vecka sedan var stans gator fulla av flak med lyckliga studenter. Jag har själv skrivit terminens sista tenta för två veckor sedan, hunnit njuta av ett par få men härliga lediga dagar och börjat jobba.

Jag tänker tillbaka på vintern och våren och är glad att det förbi (jag överlevde pollen och allt). Tänker bara kort bakåt, och fokuserar 110% på framtiden! Först, den här sommaren!



Om veckor åker jag tillsammans med förbundsstyrelsen till Visby, Almedalen, POLITIKERVECKAN! Jag har sett fram emot det sedan vi åkte hem förra sommaren. Förra året var vi där för första gången, vi hade inte riktigt koll på vad som skulle hända, när och hur. Jag kan konstatera att jag aldrig hade föreställt mig något som den veckan! Strålande sol, 30+ och full rulle från 8 till 22 varje dag! Vi besökte seminarium med kopplingar till funktionalitetspolitik, vi minglade med andra organisationer och politiker, vi attackerade Visbys gator iklädda gasmasker för att uppmärksamma vilka problem luftburna allergener ger och så visare, och såååå viiidareee... Veckan var lång, det var skönt att sommarturnén fortsatte (vi åkte direkt till lägret i Skåne), men ändå längtar jag tillbaka till hetsen!


Varför?
För att jag tycker att det väldigt viktigt (och roligt) att utnyttja möjligheten att träffa, samtala med och påverka beslutsfattare och aktörer i samhället som påverkar våra möjligheter att delta på lika villkor.

Och för att jag, tillsammans med resten av POG - politiska gruppen (David och Sofia F), har ägnat stora delar av våren till att förbereda vår vistelse på Almedalen i år. Vi har jobbat hårt med att uppdatera vårat politiska material, tagit fram nya broschyrer, formulerat frågeställningar och målgrupper (vilka vi ska satsa på att träffa i Visby). Om en vecka hoppas jag att årets t-shirtar levereras, då ska dem genast visas upp här!
Veckan innan Almedalsveckan kommer vi även att publicera våra texter här på bloggen - så glöm inte att kolla in då! Väl på plats kommer vi att twittra 24-7, så lägg till twitter.com/ungaallergiker i dina favoriter!

Så, ta ett dopp, drick en läsk, cykla till havet, ät en glass eller något annat som hör sommarlovet till - men kom snart tillbaka hit för en uppdatering!




Peace out //Joanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar