måndag 17 augusti 2009

Skolstart, en mardröm...

Skolstart

Skolstarterna börjar denna vecka för många. Det kan vara en mardröm för flera ungdomar.

Jag själv börjar i ettan på gymnasiet. Där går det över 1000 elever. Att mina allergier ska fungera i omgivningen kan bli ett problem. Speciellt i de utrymmen som inte är mina klassrum. Hela gymnasiet har Jordnötsförbud, men de övriga nötter och i mitt fall frön, är tillåtna. Det är det som är mitt problem. Att överleva en skoldag…

Detta går att ändra på. Man behöver inte äta en massa nötter och solrosfrön i skolan. Det kan man syssla med hemma. Samma sak är det med all parfym och rakvatten som dagens ungdomar sprutar på sig. Det är klart att man ska få lukta gott, men att lukta som ett helt parfymeri är kanske att överdriva.

Jag tycker att man på alla skolor ska tänka på oss med astma och allergi och införa nöt och frö förbud. Kanske även parfym/rakvatten förbud. Man klarar sig utan det och skolan lider inte för att de gör det. Vi som har dessa problem kommer att bli tacksamma för att de bryr sig.

Ha det bra, vi får se om jag klarar min första dag på onsdag.

Kram Emmie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar