lördag 22 augusti 2009

Yoga, bra för astma&allergi

Jag har hittat den träningen om passar just mig.
Jag har provat på ganska många olika sporter, men ingen av dem har jag klarat av med min astma. I början av sommaren bestämde jag mig för att jag skulle ut och springa en gång om dagen, men jag hann inte komma långt innan jag fick problem med min andning.
Jag började då gå istället, men ärligt talat, hur kul är det att gå?

Det föll mig inte i smak. Istället så hittade min mamma en artikel om en Yoga kurs på sju gånger. Jag blev glad eftersom att jag är intresserad utav yoga sen innan. Yoga är nämligen bra för de med astma & allergi. Även jag som har en ryggskada klarar av det.

Kursen började i onsdags, det var nog en av de roligaste sakerna som jag har gjort på länge. Det är även nyttigt! Jag tror nog att yoga är min grej, nu gäller det bara att ni alla andra med astma & allergi hittar era egen tränings sätt, så att ni klarar av det. Det är inte farligt att prova på olika saker. Det är bara att ge sig ut och ta för sig.

Men jag kan varmt rekommendera Yoga. Det är bra, roligt och man blir smidig i kroppen och lär sig andas på ett bra sätt.


Emmie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar