måndag 21 februari 2011

En smula energikrävande energi

Heja gänget, nu kör vi!
Köttbulle!Köttbulle!Köttbulle!Köttbulle!
Glöm inte plogen!
Men oj hur gick det där till?

Kanske mina fyra mest använda fraser de två senaste helgerna. Fast mest har jag haft världens största leende i ansiktet.

När jag kom hem förra lördagen så slängde jag mig i soffan av utmattning. Vad hade jag gett min in på? Det var alltså skidskola det gällde, och att vara skidlärare. Första dagen är alltid den som är tuffast. Mycket spring i barnbacken för att få någorlunda kontroll på nio underbara barn som aldrig stått på skidor förut.

När jag kom hem igår var jag ledsen över att det var över. På fyra dagar hinner jag lära känna så många underbara barn och underbara föräldrar och underbara personer som hänger i backen (ja ni skidlärare och liftvärdar/pirater ska känna er träffade!).

Den där första dagen var energikrävande, men tre dagar då jag fått energi av dessa underbara grupper väger helt klart upp det.

Jag tycker synd om alla som inte har ett jobb där de får träffa barn och unga och lära sig se världen ur ett nytt perspektiv.

Jag kommer sakna mina 15 barn som jag lärt känna och jag kommer sakna att stå i backen i tre timmar och putta små barn till liften eller lyfta upp dem efter att de ramlar i backe och lift. Tack och lov så kommer det en ny skidsäsong. Synd bara att det är ett år kvar!

/Erika S som har så här mycket energi efter en period med skidskola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar