fredag 4 februari 2011

Sedan jag började jobba här har jag märkt att jag ständigt letar efter och lägger märke till allergivänliga saker. Då en av mina närmaste vänner är allergisk mot en hel del i matväg är jag särskilt uppmärksam på när man anpassar recept, restauranger & caféer eller liknande till matallergiker. Just idag vill jag faktiskt ge en liten eloge till ICA, och deras koncept Billiga veckan. Det känns roligt att i alla fall någon verkar ha fattat lite mer vad man vinner på att att göra det tillgängligt för alla. Dessutom att de fattat att det inte behöver vara så himla svårt att göra om sina recept för att få dem anpassade efter olika allergier. Både på sin hemsida och i sin tidning Buffé så presenterar de recept för alla veckans dagar i något de kallar Billiga veckan och till alla recept har de lagt till förslag på hur man kan göra rätten om man tex. är allergisk mot mjölkprotein eller ägg. Väldigt positivt tycker jag och nu har jag plötsligt en hög med rätter som jag kan bjuda min vän på!

http://www.ica.se/billigaveckan
Ha det fint i februarirusket!
// Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar