lördag 26 februari 2011

Tid.

Tid är en konstig grej... den går så långsamt, och så snabbt. En dag i skolan går jätte långsamt men tänker man efter känns det som om det var bara några veckor sen man åkte longboard vid stranden i shorts och t-shirt. Konstigt. Eller? Jag har ingen aning om varför. Det beror kanske på rutin, vi vet hur, var och när allting i våra liv ska ske. Näst intill i alla fall. Dagarna, veckorna och månaderna flyter ihop. Det går långsamt när det väl händer, just då, men efteråt känns det bara som en glimt i det stora hela.

Jag har aldrig haft ett nyårslöfte, men i år tänkte jag att jag i alla fall skulle försöka göra någonting varje dag som var värt att minnas. Det gick ju sådär... Nån gång har jag hört någon säga: livet är inte dagarna som passerar, det är dagarna du minns. Jag tror att det stämmer.

/ Herman Z

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar