tisdag 20 augusti 2013

Veckans medlem - Linnéa

Unga Allergiker har många fantastiska medlemmar. Det är medlemmarna som är basen, ryggraden, hoppet och framtiden i UA. Det är medlemmarna som skapar och utvecklar föreningen. Här på bloggen presenteras några av våra fina medlemmar i en kort intervju. En varje vecka.

Linnéa 
Veckans UA-medlem heter Linnéa Håkansson. Hon är 18 år, bor i Karlskrona och hör till UA Helsingborgs lokalförening. Här svarar hon på några frågor om sin relation till Unga Allergiker.

Hur länge har du varit med i UA?
Kanske sedan 2007. Jag tror jag var på läger 2008 för första gången.

Hur kom du i kontakt med UA?
Jag har för mig att de fixat något speciellt i Karlskrona, som jag och mamma var på. Unga Allergiker bjöd på fika och vi fick lära oss mer om astma bland annat.

Är du aktiv inom din lokalförening?
Nej.

Vad är det bästa med UA?
Man behöver inte känna sig konstig. Alla är samma.

Varför borde fler gå med?
För att det är roligt! Vi gör många roliga saker, man lär sig mer.

Vad är ditt bästa UA-minne?
Första gången jag var på läger, det var i Småland. Innan hade jag aldrig trivts på läger, men nu tänkte jag ”äh, jag testar”. Jag var nervös först, sen åkte jag och det blev ju jättebra. Jag trivdes verkligen!

Vad vill du att UA ska göra mer av?
Höj den övre gränsen på lägren, för det är så kul, jag vill åka på ännu fler!

Vilka frågor är viktigast för dig?
Rökningen, att den ska försvinna. Och att kunna äta på restaurang utan att få problem. För det kan vara lite jobbigt.

Vad skulle du vilja göra för aktiviteter inom UA?
Det mesta typ! Åka till Öland tillsammans, köra go cart och åka till Boda Borg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar