onsdag 29 december 2010


VÅGA!!

Jag har alltid varit rätt så blyg av mig. Men efter jag lästes Erika Ö:s inlägg så kände jag att jag blev mycket modigare. Nu i julhelgerna och nyår så brukar jag sälja kvällsposten. Jag har vissa stamkunder som jag alltid går till. Jag gick liksom aldrig till någon ny. Men alla mina kunder sa alltid till mig:
Varför ringer du inte på de andra i området?
Jag tänkte; jag vill, men jag vågar inte. En chans att få nya kunder och sälja slut på alla tidningar. Speciellt när det är helgextra (när inga vanliga tidningar kommer ut) då nästan alla vill ha en tidning. Så jag gjorde det. Ringde på och jag skakade nästan. Men det visade sig att 90 % öppnade och jag behövde t.o.m beställa fler tidnigar. Jag Vågade!!!
/Sofia O.

1 kommentar:

  1. Inspirerande inlägg Sofia! Bea gjort :)
    / Lisa Klefbom

    SvaraRadera