onsdag 1 december 2010

Nackdelen med att vara engagerad

Det finns inte många nackdelar med att vara engagerad. De flesta dagarna är det det absolut bästa en person kan göra, engagera sig. Det viktiga är aldrig i vad man engagerar sig i utan att man brinner för sin fråga.

Men det där med nackdelen då?
Jo när man, som jag, blivit så engagerad att livet tycks kretsa kring engagemanget kan det ibland kännas som om dygnet har mer än 24 timmar.
Dagen har nämligen ägnas åt inspirerande möten med generalsekreterare Madde M och UA:s f.d. gs Åke Hedin. Det är helt underbart när idéer sprutar ut ur öronen.
Och det är där en av mina mindre starka sidor syns som mest. När idéer om tusen projekt sprutar ut samtidigt så är det svårt att prioritera. Det är svårt att se vad som är viktigast, och idéer som kom för tio minuter sedan får stå tillbaka för helt färska nya idéer.

Fast det är sådana dagar som jag verkligen uppskattar mitt jobb som mest, och mina kollegor. Jag har inte bara en underbar styrelse att bolla idéer med utan även ett kansli som kan hjälpa mig att sortera mina tankar och idéer. Och sen så får ju mamma och pappa stå ut med mitt "tjat" om idéer jag har varje dag (i just det här avseendet är det skönt att bo hemma, för de måste älska mig även om jag pratar sönder deras öron!).

Om en vecka är det dags för årets sista styrelsemöte och det kommer säkerligen reda ut mina sista frågetecken.

/Erika S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar